Reclamerecht

Al dan niet ongeoorloofde vergelijkende of misleidende reclame. Speciale regels bij tabaks-, alcohol- en geneesmiddelenreclame. Nieuwe ontwikkelingen in online advertising. De regelgeving rondom reclame is uitvoerig en complex. Daarom is het van belang dat reclamebureaus en bedrijven die willen adverteren zich regelmatig laten adviseren door een ervaren specialist op dit gebied.

Ik adviseer u graag over de complexe regelgeving rondom reclame.

Rutger Ketting

Advocaat

Onze advocaten Reclamerecht

De specialisten van Nysingh zijn thuis in het reclamerecht. Wij adviseren en procederen voor (internationale) ondernemingen, waaronder verschillende (exploitanten van) bekende merken en winkelketens, maar ook voor ontwerpstudio’s en reclamebureaus. Zij komen uit verschillende branches, maar vooral uit de mode-, lifestyle-, design-, sport- en levensmiddelenindustrie.

 

Wij adviseren over de toelaatbaarheid van reclames. Dat doen we het liefst vooraf, bij de eerste opzet voor een reclamecampagne. Daarbij beoordelen we of de reclame geen onjuistheden bevat en een volledig beeld geeft van het product of de dienst waarvoor reclame wordt gemaakt. Ook beoordelen we of het gebruik van de naam van de concurrent en van superlatieven wel door de beugel kan.

Reclamerecht

Maar wij adviseren ook achteraf, bij een klacht van een consument of concurrent over vermeende ongeoorloofde vergelijkende of misleidende reclame. Daarbij streven we altijd naar een pragmatische oplossing, maar als dat nodig is procederen we met verve, zowel bij de Reclame Code Commissie als de civiele rechter.

 

Neem gerust contact met ons op als u behoefte heeft aan concreet en praktisch advies over:

  • onrechtmatige reclame
  • misleidende reclame
  • vergelijkende reclame
  • online advertising
Sluiten
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages