
Nadeelcompensatie ex artikel 7.14 Waterwet niet beperkt tot actief overheidshandelen
Naast actief overheidshandelen ook andere vorm in aanmerking voor toekenning nadeelcompensatie.
Waterregelgeving is complex en veelomvattend. Daarbij geldt het principe van integraal waterbeheer: de regelgeving, sturing en controle op het gebied van water moet zijn gericht op alle aspecten van het watersysteem in onderlinge samenhang. Dat vraagt van waterschappen dat zij het overzicht houden tussen privaat- en publiekrecht en tussen verplichtingen en beleidsvrijheid. Ook wordt van waterschappen gevraagd dat zij samenwerken met andere organisaties, zoals het Rijk, gemeenten, provincies en Rijkswaterstaat.
Nysingh is thuis in het waterstaatsrecht en het waterschapsrecht en al vele jaren advocaat van een groot aantal waterschappen. We hebben een scherp oog voor de bestuurlijke verhoudingen en hebben veel ervaring met het inregelen van de organisatie en bevoegdheden van waterschappen.
Daarnaast adviseren en procederen we over de taakuitvoering van waterschappen, onder meer in het kader van (grondverwerving en/of gedoogplichten bij) dijkversterkingen, peilbesluiten, de verlening en opzegging van (water)vergunningen, grondwateronttrekkingen, bodemverontreiniging en het bouwen nabij waterkeringen.
Wij helpen u graag. Neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op als u behoefte heeft aan advies over:
Bij Nysingh staat een groot team van waterstaatsrecht en waterschapsrecht advocaten voor u klaar. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe wij uw organisatie kunnen ondersteunen en versterken.
Naast actief overheidshandelen ook andere vorm in aanmerking voor toekenning nadeelcompensatie.
Raad van State oordeelt berekenen van stikstof tot een grens van 25 kilometer aanvaardbaar
Uitspraak naar aanleiding van een afgewezen handhavingsverzoek.